From February 14th to March 16th, Brasília will host the 31st edition of Restaurant Week. With more than 150 restaurants, this edition plans to be the most diverse in terms of gastronomic styles.  Restaurante Week is a gastronomic event that brings together various restaurants in Brasília with the aim of promoting them. During this week, the restaurants are offering complete exclusive menus at more affordable prices. Click here to see the list of restaurants taking part in this edition. 

One of the main gastronomic festivals in the world, Restaurant Week arrived in Brazil 17 years ago at the hands of businessman Fernando Reis. In addition to São Paulo, where it began, and Brasília, the festival is held in states and cities such as Paraiba, Campinas, Ribeirão Preto, Curitiba, Porto Alegre, Baixada Santista, Salvador, Fortaleza, Pernambuco, Rio de Janeiro, Belo Horizonte, Vale da Paraíba, Goiânia and Espírito Santo. 

Presented by the Secretaria de Turismo do Distrito Federal, with sponsorship from Brasal Refrigerantes with Coca-Cola Sem Açúcar, and harmonization from wine importer Del Maipo Wines. With the aim of creating gastronomic experiences and democratic access to good food, it challenges restaurants to create three-stage menus with a starter, main course and desserts that have never been seen before, to be sold at fixed prices ranging from BRL 54.90 to BRL 149.00 subdivided into four categories (conventional, plus, premium and diamond). Click here to access the list of restaurants taking part in this edition. 

 

 

 

 

Português

31ª Edição do Restaurante Week em Brasília 

Entre os dias 14 de fevereiro a 16 de março,  Brasília receberá a 31ª edição do Restaurante Week. Com mais de 150 restaurantes, esta edição planeja ser a mais diversa de estilos gastronômicos. A Restaurante Week é um evento gastronômico que reúne vários restaurantes de Brasília com o objetivo de promover esses restaurantes. Nessa semana os restaurantes oferecem menus exclusivos completos a preços mais acessíveis.  

Um dos principais festivais gastronômicos no mundo, a Restaurant Week chegou há 17 anos ao Brasil pelas mãos do empresário Fernando Reis. Além de São Paulo, onde começou, e Brasília, o festival é realizado em estados e cidades como Paraíba, Campinas, Ribeirão Preto, Curitiba, Porto Alegre, Baixada Santista, Salvador, Fortaleza, Pernambuco, Rio de Janeiro, Belo Horizonte, Vale da Paraíba, Goiânia e Espírito Santo. 

Apresentado pela Secretaria de Turismo do Distrito Federal, com patrocínio da Brasal Refrigerantes com a Coca-Cola Sem Açúcar, e harmonização da importadora de vinhos Del Maipo Wines. Com o objetivo de criar experiências gastronômicas e acesso democrático à boa gastronomia, desafiando as casas a criarem menus em três etapas com entrada, prato principal e sobremesas inéditos, para serem vendidos a preços fixos que partem de R$ 54,90 a R$ 149, subdivididos em quatro categorias (convencional, plus, premium e diamond). Clique aqui para acessar a relação dos restaurantes que vão participar dessa edição.